Az alábbiakban néhány mondatban segétséget kaphat az időpontfoglaló adminisztrációs felületének a használatához. Megpróbáltam az egész rendszert felhasználóbaráttá tenni és remélem Ön is elégedett lesz.
Első lépésként az oldálsávot tekintsük át, mely hat menüpontot tartalmaz.
Az időpontfoglaló szerves része. Itt adhatja hozzá a weboldalat, illetve a hozzáadással együtt hozhatja azonosító kulcsait token és secret (titkos) néven. Az átirányítási URL az ügyfelek navigálására szolgál, mely az időpontfoglalás után kerül alkalmazásra. Ha nem ad meg átirányítási címet az alapértelmezett átirányítás lesz alkalmazva.
Fontos: a weboldal neve bármi lehet, de a weboldal címének azt a címet kell megadnia, ahol az időpontfoglalót használni szeretné. Hibás URL esetén az időpontfoglaló nem használható, melyet egy hibaüzenet is jelezni fog! Hibás webcím javítására csak a weboldal tulajdonosa jogosult, ezért vele kell felvenni a kapcsolatot az oldal alján található elérhetőségek valamelyikén.
A javított webcímeknél a beágyazó kódból elég csak a token - t kicserélni. Minden módosítás után a token változik, ezért cserélni kell. A titkos kulcs nem módosítható.
Az átirányítási URL az a webcím, ahová az ügyfelet a foglalás után irányítja a rendszer. Alapbeállítás szerint nincs megadva átirányítási cím.
Az időpontfoglaló szerves része. A naptár és weboldal konfigurálására szolgál, néhány biztonsági beállítást adhat meg, az értesítések küldését korlátozhatja, illetve egyéni információs tartalmat adhat meg. Lehetőség van a fejlesztő által ajánlott beállításokat használni, melyhez egyetlen kattintás is elég. Ha vissza szeretné állítani az alapértelmezett beállításokat, szintén egyetlen kattintással megteheti. Erre a célra a már korábban említett alapértelmezett beállítások vagy ajánlott beállítások gomb is alkalmas.
Az információs szöveg az üzentben jelenik meg, amit az ügyfél kap emailben. Ezt az értesítési típust nem lehet korlátozni, vagy letiltani. Ha nem ad meg információs tartalmat, egy alapértelmezett szöveget fog kapni az ügyfél.
A tájékoztató az időpontfoglaló fejlécén jelenik meg, amivel további tájékoztatás, időpontfoglalási szabájokat közölhet az ügyféllel, elkerülve ezzel a téves foglalásokat.
Amiket nem lehet korlátozni:
Ha először használ időpontfoglaló rendszert, javoslom az ajánlott beállítások használatát, ahol erre lehetőség van.
A profil menüpont alatt a felhasználói adatok módosíthatók, beleértve a bejelentkezési adatokat is. Ugyanitt törölhető a felhasználói fik is, ha már nem tart igényt az időpontfoglalóra. Törlés után az időpontfoglaló nem lesz elérhető és a még fennmaradó lefoglalt időpontok is törlésre kerülnek.
A fiók felfüggesztésével a naptár elérhetőségét korlátozza. Az adminisztrációs felületre be tud jelentkezni, de az ügyfelek nem tudnak időpontot foglalni. Ez a beállítás akkor lehet hasznos, amikor nem szeretné megszüntetni a szolgáltatást, csak szüneteltetni.
Az értesítések szinte minden fiókműveletet megjelenítenek, mellyel a hibás beállítások kereshetők vissza és ezáltal javíthatók. Az értesítések törlésére egyesével és az összes törlése egyszerre is lehetőség van. A törlés gomb az értesítések számának beállításától függően jelenik meg.
Ha még nem volt ideje átnézni, de kiváncsi rá, az Általános Szolgáltatói Feltételek - et az utolsó fülre kattitntva megtekintheti.
Ez az oldal kizárólag a hozzáadott weboldallal együtt használható, mely beágyazókódot jelenít meg a generált kulcsokkal. A létrehozott gomb tesztelhető a teszt gombra kattintva.
Fontos: a tesztelés a létrehozott kulcsok működését ellenőrzi, de a foglalások a valós beágyazást követően is látszani fognak, emiatt a tesztelést követően a foglalásokat ajánlott törölni.
Az adminisztrátor ezen a felületen tekintheti meg az ügyfelek által leadott foglalásokat. A foglalások törlése a feladat teljesítése után az adminisztrátor dolga, mivel nem törlődnek automatikusan. A törlésre lehetőség van egyesével, illetve egyszerre.
Ez a menüpont valójában egy gomb, melyre kattintva kijelentkezhet a rendszerből és a bejelentkezési oldalra irányítja.